Szkoły
Zajęcia Rew.-Wych.
WWRD
Projekty europejskie
Erasmus Change
Erasmus+
Comenius w ośrodku
Comenius
Logowanie
Spływ kajakowy Tanwią
- Szczegóły
- E.D.
- Odsłony: 1110
W dniu 12.09.2012r. dwunastoosobowa grupa wychowanków naszego Ośrodka uczestniczyła w spływie kajakowym rzeką Tanwią zorganizowanym przez nauczycieli i wychowawców pracujących w naszej placówce Pana Adama Dudzińskiego i Radosława Bieńkowskiego. W spływie jako opiekunowie brali też udział Panie Beata Kaszycka i Aneta Szpila, a także Panowie Adam Szczęch i Witold Garbacki. Trasa jaką mieli do pokonania wszyscy uczestnicy liczyła około 11 km i zaczynała się w miejscowości Osuchy, a kończyła w Pisklakach. Większość spośród naszych wychowanków biorących udział w spływie siedziała w kajaku po raz pierwszy. Po krótkim instruktażu na brzegu wszyscy ochoczo ruszyli w dół rzeki by zdobywać swoje pierwsze doświadczenia na wodzie. Okazało się, że sterowanie kajakiem to nie taka prosta sprawa i wymaga od prowadzącego sporej wprawy, a także niemałego wysiłku fizycznego. Jednak nasi wychowankowie po raz kolejny udowodnili, że nie straszny im trud, a nowe wyzwania podejmują chętnie. Pomimo początkowych trudności wszyscy sprawnie wiosłowali do mety spływu. Po ciężkiej pracy przy wiosłach kiełbaska upieczona na ognisku smakowała wybornie. To był ciekawy dzień i wyśmienita zabawa o czym świadczą chyba najlepiej zadowolone twarze wszystkich uczestników.
Na koniec w imieniu wszystkich uczestników spływu chcielibyśmy serdecznie podziękować Panu Jakubowi Czochra właścicielowi firmy PAGAJ ze Zwierzyńca, który dzięki swojej wspaniałomyślności wypożyczył nam nieodpłatnie wszystkie kajaki.
Radosław Bieńkowski
Hipoterapia
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 977
„Ruszamy z hipoterapią…”
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 759
Od września 2012 roku w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Leżajsku wprowadziliśmy hipoterapię. Zajęcia odbywają się w klubie jeździeckim Equistro w Wierzawicach. Obiekt wyposażony jest w dwie ujeżdżalnie odkryte i halę w której można prowadzić zajęcia również w zimie. Wzbogacenie oferty zajęć rewalidacyjnych o hipoterapię było możliwe dzięki wsparciu finansowemu Stowarzyszenia „Nie Dzieli Nas Nic” działającego przy Ośrodku.
Hipoterapię stosuje się u osób niepełnosprawnych ruchowo, umysłowo, z deficytami rozwojowymi, wadami wzroku i słuchu czy też niedostosowanych społecznie. Hipoterapia jest bardzo pomocna w leczeniu takich schorzeń jak: mózgowe porażenie dziecięce, choroba Duchena czy stwardnienie rozsiane, zaburzenia w zachowaniu.
Celem zajęć hipoterapeutycznych jest:
- normalizowanie napięcia mięśni - rozluźnianie zbyt napiętych (spastycznych) oraz mobilizowanie mięśni osłabionych, poprawienie symetrii napięcia mięśniowego oraz postawy ciała. Można to osiągnąć prawidłowym dosiadem, odpowiednio dobranymi do potrzeb danego pacjenta ćwiczeniami, delikatnym ruchem konia, jego ciepłem. Na rozluźnienie napiętych mięśni korzystnie wpływają odpowiednie pozycje ułożeniowe (wg Bobathów) np. napięte, przywiedzione kończyny dolne rozluźnia ułożenie ich w odwiedzeniu (rotacji zewnętrznej) oraz trójzgięciu co jest narzucone już samym dosiadem.
- przekazywanie wzorca chodu (torowanie neuronalne) - przy właściwym dosiadzie pacjenta, poruszający się równym stępem koń wywołuje trójwymiarowy ruch obręczy biodrowej, delikatne rotacje kręgów oraz przeciwstawny względem bioder ruch obręczy barkowej (dysocjacja biodrowa-barkowa) - ruchy te są zbliżone do ruchów jakie wykonujemy podczas chodu;
- hamowanie patologicznie przetrwałych odruchów postawy (STOS, ATOS) i wywoływanie odruchów równoważnych i obronnych ;
- zapobieganie przykurczom, usprawnianie;
- poprawa równowagi, orientacji w przestrzeni, orientacji w schemacie ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- stymulowanie zmysłów, zwłaszcza czucia głębokiego;
- rozwijanie umiejętności poznawczych: praca nad koncentracją uwagi, uczenie nowych pojęć i umiejętności
- poprawa samooceny i kondycji psychicznej pacjentów;
- umożliwienie kontaktu z naturą nie tylko poprzez kontakt z żywym zwierzęciem, ale poprzez zwiększenie możliwości lokomocyjnych;
- aktywizowanie całego organizmu (poprawa pracy narządów wewnętrznych, dotlenienie organizmu, praca różnych grup mięśni).
Treningi karate
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 1103
Zajęcia z karate
Od tego roku szkolnego na terenie naszej szkoły prowadzone są treningi z Karate Shinkyokushin dla naszych uczniów. Zajęcia odbywają się w sali gimnastycznej pod opieką instruktora karate. Dla ćwiczących przygotowany jest program o zróżnicowanej skali trudności. Uczniowie mogą zdobyć niezbędną wiedze oraz umiejętności potrzebne do rozwijania się w kierunku dyscypliny karate. Oczywiście podczas zajęć przestrzegana jest etykieta DOJO.
Przebieg zajęć
Standardowy trening składa się z rozgrzewki, będącej bardzo ważnym elementem przygotowującym do przeprowadzenia kolejnych ćwiczeń. Następną fazą są elementy Karate, tzw. kihon czyli kopnięcia i uderzenia oraz doskonalenie techniki. Na koniec wprowadzane są elementy walki sportowej oraz formy demonstrowania ataku i obrony. Podczas treningów uczestnicy wykonują m. in. ćwiczenia siłowe, kondycyjne i rozciągające.
Niezbędne wyposażenie
Aby uczestniczyć w treningach wystarczy posiadać strój sportowy (np. taki jak na zajęciach WF). Obuwie jest elementem zbędnym, ponieważ treningi odbywają się na boso.
Tekst przysięgi DOJO zapisany w oryginale
PRZYSIĘGA DOJO, którą każdy trenujący adept karate powinien znać na pamięć, na wyższe stopnie KYU wymagana jest w języku japońskim
I.
Będziemy ćwiczyć nasze serca i ciała dla osiągnięcia pewnego, niewzruszonego ducha.
Fantomy w ośrodku
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 909
W miesiącu styczniu b.r. nasz ośrodek został zgłoszony do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pt. „Ratujemy i Uczymy Ratować” prowadzonym przez Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka. Program polega na wdrażaniu elementów pierwszej pomocy do edukacji wczesnoszkolnej. Nasi najmłodsi uczniowie jako główni beneficjenci programu będą mieli wspaniałą okazję zdobyć pewne wiadomości i umiejętności z tego zakresu. Proces uczenia się mają ułatwić pozyskane na stałe pomoce i materiały dydaktyczne do prowadzenia zajęć w postaci płyt DVD, podręczników i fantomów, które prezentujemy na zdjęciach. Najważniejsze jest jednak to, że nasi wychowankowie już od najmłodszych klas będą uczyć się jak prawidłowo reagować w sytuacji zagrożenia i fachowo udzielać pomocy.
Przygotował: Radosław Bieńkowski
Więcej zdjęć w galerii
Baw się i bądź bezpieczny 2 - program UNICEF
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 1255
Nasz szkoła podstwaowa naszego ośrodka wzięła udział w drugiej kampanii UNICEF "Baw się i bądź bezpieczny 2". Galerię zdjęć z przebiegu akcji i złożony raport można obejrzeć na stroniece UNICEF Polska
„ Baw się i bądź bezpieczny”
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 1092
„Baw się i bądź bezpieczny” to nazwa projektu edukacyjnego UNICEF, objęta patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Zdrowia. Kampania skierowana była do uczniów szkół podstawowych i przedszkolaków. Jej celem było przekazanie dzieciom wiedzy o tym jak dbać o bezpieczeństwo, unikać sytuacji ryzykownych i radzić sobie w sytuacjach, gdy dojedzie do wypadku.
W miesiącach poprzedzających wakacje ( maj i czerwiec) staraliśmy się w optymalny sposób przygotować naszych najmłodszych uczniów do bezpiecznego bawienia się i odpoczywania w różnych miejscach. W czasie zajęć lekcyjnych nauczyciele i wychowawcy uczyli przewidywać niebezpieczeństwa i zagrożenia. Dla uczniów zorganizowano prezentację multimedialną, której celem było uporządkowanie i podsumowanie wiadomości na temat unikania zagrożeń. Dzieci brały udział w konkursie plastycznym i konkursie tematycznym. Bawiły się na imprezach szkolnych zorganizowanych na placu zabaw. Brały udział w wycieczce do Straży Pożarnej i Posterunku Policji. Mamy nadzieję , że nasze starania w zakresie wyposażenia dzieci w wiedzę na temat dbania o swoje bezpieczeństwo, pozwolą cieszyć się wszystkim udanymi i bezpiecznymi wakacjami.
Jednak to w dużej mierze od opiekunów dzieci zależy ich bezpieczeństwo. Małe doświadczenie życiowe, niewielki zasób wypróbowanych technik radzenia sobie z problemami oraz niewykształcone zachowania w trudnych, niecodziennych sytuacjach powodują, że dzieci pozostają bardzo często w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia - są bezradne wobec rodzących się problemów. Potrzebują stałego nadzoru i wsparcia dorosłych. Apelujemy do wszystkich rodziców i opiekunów o stworzenie dzieciom warunków bezpiecznej zabawy i wypoczynku. Zwracamy się prośbą o baczną obserwację miejsc, w których bawią się dzieci. Prosimy o zaangażowanie i przekazywanie sygnałów o niebezpiecznych placach zabaw, niezabezpieczonych kąpieliskach, źle oznakowanych przejściach dla pieszych i innych nieprawidłowościach do lokalnych władz lub do naszej szkoły. Wspólnie działając osiągniemy zamierzony cel jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.
W imieniu dyrekcji Ośrodka i wszystkich pracowników życzę udanego letniego wypoczynku.
koordynator projektu Sabina Pikor
PS. Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy odpowiedzieli na nasze zaproszenia i wzięli udział imprezie „Dzień Szkoły bez Przemocy” Dziękujemy wszystkim za wysłuchanie prelekcji przygotowanej przez panią psycholog i policjanta oraz za wypełnienie ankiety.
Więcej artykułów…
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 61 gości oraz 0 użytkowników.