Szkoły
Zajęcia Rew.-Wych.
WWRD
Projekty europejskie
Erasmus C.H.A.N.G.E
Erasmus+
Comenius w ośrodku
Comenius
Zadania koordynatora
Zadania koordynatorów projektu Comenius
Przed rozpoczęciem projektu:
- obmyślenie tematyki przyszłego projektu,
- zainteresowanie tematyką projektu chociaż kilku innych nauczycieli w szkole,
- znalezienie partnerów zagranicznych,
- opracowanie szczegółowego programu działań w projekcie we współpracy z partnerami,
- wypełnienie formularza aplikacyjnego,
- dopilnowanie wszelkich formalności zlecanych przez Agencję Narodową i Organ Prowadzący,
- szczegółowe rozplanowanie budżetu projektu,
- wykonanie materiałów informacyjnych na temat projektu (do przedstawienia pozostałym nauczycielom),
- zaplanowanie szczegółowych działań do przeprowadzenia w szkole (z podziałem na miesiące i wskazaniem osób odpowiedzialnych za poszczególne elementy)
- wszelkie tłumaczenia pisemne i ustne.
W czasie trwania projektu:
- utrzymywanie bieżącego kontaktu ze szkołami partnerskimi,
- organizacja działań będących realizacją planu pracy nad projektem,
- nadzorowanie terminowości wykonywanych działań,
- prowadzenie dokumentacji projektu,
- dokonywanie zakupów zgodnie z planem budżetowym,
- opisywanie faktur,
- informowanie społeczności szkolnej o przebiegu prac nad projektem,
- dokonywanie systematycznej ewaluacji działań,
- czuwanie nad systematycznością i poprawnością wykonywanych działań,
- przygotowywanie pod względem merytorycznym innych nauczycieli i uczniów do udziału w wizytach,
- zakup biletów / ubezpieczeń / organizacja transportu przed wyjazdami na wizyty,
- przygotowanie letter of confirmation dla wyjeżdżających uczniów i nauczycieli,
- opracowanie przebiegu podróży, zaplanowanie dojazdów
- prowadzenie zebrań dla rodziców uczniów wyjeżdżających na wizyty,
- przygotowanie prezentacji / lekcji / konferencji itp. przed wyjazdami na wizyty,
- przygotowanie planów wizyt gości zagranicznych w Polsce,
- organizacja noclegów, wyżywienia, imprez, transportu, wycieczek, przewozów z/na lotnisko związanych z wizytami w Polsce,
- przygotowanie społeczności szkolnej na wizyty gości zagranicznych,
- opracowanie programu pobytu zagranicznych uczniów w Polsce,
- przygotowanie dokumentów potwierdzających pobyt dla gości zagranicznych,
- organizacja spotkań gości z władzami,
- w razie konieczności - poszukiwanie sponsorów,
- nadzorowanie wykonania produktów końcowych,
- bieżące kontakty z Organem Prowadzącym,
- informowanie społeczności lokalnej o działaniach projektowych (notatki, kontakty z prasą itp),
- organizacja imprez szkolnych związanych z realizacją projektu,
- bieżące uaktualnianie strony internetowej szkoły,
- gromadzenie dokumentów do dołączenia do raportu końcowego,
- bezustanny instruktaż i udzielanie informacji partnerom zagranicznym, szczególnie przy dużej ilości szkół, w przypadku koordynatora grupy, niekończące się e-maile
- prowadzenie oficjalnych spotkań podczas wizyt zagranicznych u partnerów, omawianie projektu, udzielanie informacji w przypadku koordynatora grupy
- prezentacja programu i działań w języku obcym podczas oficjalnych wizyt u prezydentów, kuratorów i w innych instytucjach u partnerów zagranicznych na forum całej zagranicznej delegacji i lokalnych oficjeli w przypadku koordynatora grupy
- udzielanie wywiadów "z biegu" w obcym języku dla zagranicznej prasy, radia i TV podczas wizyt u partnerów / koordynator grupy/
- opracowanie Raportu Postępów do Agencji Narodowej po pierwszym roku
- opisanie projektu oraz produktów finalnych i rezultatów w j. polskim i obcym w międzynarodowej bazie danych EST,
Przy kończeniu projektu:
- dokonanie ostatecznej ewaluacji działań projektowych,
- sporządzenie stosownych raportów, sprawozdań itp,
- dopilnowanie dotrzymania wszystkich koniecznych terminów,
- opisanie projektu w bazie danych EST,
- podjęcie decyzji o kontynuacji (bądź nie) doświadczenia w innych projektach