SOSW

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Leżajsku

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Turnus w Lądku

Jesienny Turnus rehabilitacyjny w Lądku Zdroju
(27.09.2011r. 11.10.2011r.)

Zawsze najtrudniejszy moment organizacyjny pobytu w Lądku-Zdroju to przejazd pociągiem. Tym razem nie obyło się bez gonitwy za pociągiem, która zakończyła się pełnym sukcesem. I tak 15 osobowa grupa dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Leżajsku wraz z opiekunami dotarła cało i bezpiecznie do domu wczasowego „Rybniczanka" w Lądku-Zdroju. Pogoda nas mile zaskoczyła typowo letnimi temperaturami. Spacer po Lądku z przewodnikiem ukazał nam swoją starą niespodziewaną historię. Średniowieczne dzieje to 1247 rok - spalenie przez Mongołów pierwszych urządzeń kąpielowych. 1498 rok to powstanie najstarszego zakładu kąpielowego do dziś służącego kuracjuszom. Prawdziwą perełką jest Wojciech z 1680 roku. Zachwyceni byliśmy urokiem tego obiektu. W pięknym marmurowym basenie bezpośrednio pod jego kopułą pływaliśmy, albo siedzieliśmy na ławeczce podwodnej chlapiąc się termalnymi wodami mineralnymi. Nie obyło się bez skosztowania różnego rodzaju leczniczych wód, które znajdowały się w tej pijalni. W pogodne dni podziwialiśmy najpiękniejsze zabytki uzdrowiska: most gotycki z figurą Jana Nepomucena, przepiękny ratusz, pręgierz, figurę wotywną czy renesansowe podcienia rynku, unikatowy kryty most przerzucony przez Białą Lądecką. Wiele atrakcji dostarczyła nam wycieczka do Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie. Zachwyceni byliśmy podziemnymi trasami z licznymi formami naciekowymi, z misami martwicowymi, fragmentami kostnymi zwierząt żyjących w okresie ostatniego zlodowacenia. Pogoda zachęcała nas do zabaw i wycieczek turystycznych w góry: na Iglicę Skalną, Trojak, na Modzel z piękną panoramą na Lądek. Najwięcej wrażeń dostarczyło wejście na górę Borówkową 900 m.n.p.m. przyozdobioną wyniosłą wieżą widokową 22 m.

Rozciągał się z niej widok zapierający dech na Kotlinę Kłodzką, na pradolinę Nysy Kłodzkiej z widokiem na Śnieżnik i Pradziad po stronie Czeskiej. Cudowne popołudnie w czystym górskim powietrzu, w otoczeniu wspaniałej przyrody dało nam to wiele tematów do rozmów, żartów, westchnień. W wolnych chwilach korzystaliśmy z atrakcji oferowanych przez ośrodek m.in.: wieczorku zapoznawczego, ognisk, nauki tańca, dyskotek. Chętnie odwiedzaliśmy Park Zdrojowy i pobliski Biskupi Staw, pizzerie i kafejki gdzie mogliśmy skosztować pysznych regionalnych ciast.
Ostatnie trzy dni przypomniały nam o szarudze jesiennej. Wtedy też się nie nudziliśmy. Uczestniczyliśmy w seansie w jaskini solno-jodowej. Jeden seans równał się 3 dniom pobytu nad morzem, dostarcza dużo jodu i jest pomocny w leczeniu różnych chorób. Dodatkowo dzięki muzykoterapii i koloroterapii zrelaksowaliśmy się i odprężyliśmy. Nie tylko my opuszczaliśmy Lądek ze łzami w oczach, ale i przyroda płakała lekkim deszczykiem, że wyjeżdżamy z tego miejsce, które tak polubiliśmy. Mamy nadzieję, że Lądek-Zdrój odwiedzimy jeszcze nie raz.

Na zakończenie pragniemy podziękować sponsorom, bez których taki wyjazd byłby niemożliwy. POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W LEŻAJSKU, GRUPA ŻYWIEC S.A.BROWAR W LEŻAJSKU, ELEKTROCIEPŁOWNIA NOWA SARZYNA, to główni sponsorzy turnusu w Lądku Zdroju. DZIĘKUJEMY.