Szkoły
Zajęcia Rew.-Wych.
WWRD
Projekty europejskie
Erasmus C.H.A.N.G.E
Erasmus+
Comenius w ośrodku
Comenius
Szkoła Podstawowa
Szkoła Podstawowa
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 20, marzec 2018 08:49
- Poprawiono: wtorek, 20, marzec 2018 09:20
- Administrator
- Odsłony: 262
Szkoła Podstawowa funkcjonuje dla potrzeb dzieci:
• z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
• z niepełnosprawnością umiarkowanym lub znacznym,
• w normie intelektualnej z autyzmem ,w tym z Zespołem Aspergera
• oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Nasza szkoła wprowadza dziecko w świat wiedzy, przygotowuje do wykonywania obowiązków ucznia oraz wdrażanie do samorozwoju,zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby rozwojowo-edukacyjne ucznia.
Praca dydaktyczno-wychowawcza realizowana jest w oparciu podstawę kształcenia ogólnego oraz indywidualne programy edukacyjno –terapeutyczne.
Kształcenie w szkole podstawowej trwa osiem lat i jest podzielone na dwa etapy edukacyjne :
1. I etap edukacyjny obejmuje klasy I-III szkoły podstawowej –edukacja wczesnoszkolna, edukacja realizowana jest w formie kształcenia zintegrowanego.
2.II etap edukacyjny obejmuje klasy IV-VIII szkoły podstawowej- nauczanie przedmiotowe.
Dla każdego opracowywany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny. Tworzony jest przez zespół nauczycieli, wychowawców i specjalistów pracujących z dzieckiem w oparciu o wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego. Zawiera on sposób i zakres dostosowania wymagań edukacyjnych, metody i formy pracy z uczniem, współpracy z rodzicami , zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów, jak również formy pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla ucznia oraz rodzaj zajęć rewalidacyjnych. Program taki opracowywany jest na dany etap edukacyjny z możliwością modyfikacji w zależności od potrzeby.
Szczególne znaczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością mają zajęcia rewalidacyjne, których podstawowym celem jest wyrównywanie braków w zakresie intelektualnym i psychoruchowym dziecka , kompensowanie i usprawnianie niezaburzonych funkcji.
W zależności od potrzeb uczniowie mogą korzystać z następujących form pomocy:
• logopedia
• dogoterapia
• muzykoterapia
• rehabilitacja ruchowa
• terapia pedagogiczna
• hipoterapia
• socjoterapia
• trening poznawczo-behawioralny
• trening umiejętności prospołecznych
• wczesne wspomaganie rehabilitacja ruchowa
• wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
• zajęcia rewalidacyjne –EEG Biofeedback
• zajęcia rewalidacyjne –integracja sensoryczna
• gimnastyka korekcyjna
• komunikacja alternatywna
• terapia polisensoryczna
• zajęcia kształtujące kreatywność
• zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze indywidualne
• zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze grupowe
• zajęcia rozwijające komunikowanie się
• zajęcia rozwijające kreatywność
Specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną polega na nauczaniu i wychowaniu całościowym, sytuacyjnym zintegrowanym, opartym na wielozmysłowym poznaniu otaczającej rzeczywistości – w całym procesie edukacji. Dbamy o rozwój naszych uczniów obejmując każdego z nich, w zależności od indywidualnych możliwości i potrzeb, rewalidacją indywidualną.