Szkoły
Zajęcia Rew.-Wych.
WWRD
Projekty europejskie
Erasmus C.H.A.N.G.E
Erasmus+
Comenius w ośrodku
Comenius
Projekt „Więcej wiem – więcej potrafię”
Wycieczka do Bolestraszyc
W dniu 08.05.2014 r. odbyła się wycieczka do Przemyśla i Bolestraszyc. Głównym celem wycieczki było zwiedzanie Przemyśla i Arboretum w Bolestraszycach.
W wycieczce udział wzięło 10 uczniów, którzy uczęszczają na kółko biologiczne „ Klub młodego biologa”.
W programie wycieczki było:
Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Arboretum w Bolestraszycach, które położone jest 7 km na północny-wschód od Przemyśla i należy do cennych zabytków przyrody i kultury Małopolski. W Bolestraszycach jednoczą się historia i czas współczesny. Arboretum obejmuje dziewiętnastowieczny fort dawnej Twierdzy Przemyśl.
Wycieczka w Bieszczady
W dniu 03.06.2014r. odbyła się wycieczka do Bieszczadzkiego Parku Narodowego, której celem było zwiedzenie Ośrodka Naukowo-Dydaktycznego – Muzeum Przyrodnicze w Ustrzykach Dolnych.
W wycieczce udział wzięło10 uczniów, którzy uczęszczają na kółko przyrodniczo-ekologiczne „Mali strażnicy przyrody".
Po ponad dwugodzinnej podróży wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego w Ustrzykach Dolnych.
Na ekspozycję muzealną składają się eksponaty związane z terenem Bieszczadów i obejmujące ich faunę i florę (także tę prehistoryczną), geologię, hydrologię, etnografię, architekturę oraz zagadnienia ochrony środowiska. Najbardziej zainteresowała nas wystawa pt. „Flora i fauna Bieszczadów" prezentująca najbardziej charakterystyczne dla przyrody Bieszczadów gatunki roślin i zwierząt puszczańskich.
Wycieczka do Teatru "Maska" w Rzeszowie
Wycieczka odbyła się w ramach projektu "Więcej wiem- więcej potrafię" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach PO KL Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
wicedyrektor Beata Kaszycka
PROJEKT „WIĘCEJ WIEM – WIĘCEJ POTRAFIĘ”
W Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Leżajsku w roku szkolnym 2013/2014 realizowany jest projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt.„WIĘCEJ WIEM – WIĘCEJ POTRAFIĘ" w ramach PO KL Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach":
Działanie 9.1
Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Poddziałanie 9.1.2
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Projekt "Więcej wiem - więcej potrafię" skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Leżajsku i realizowany będzie do 31.07.2014 r.
Założeniem projektu jest rozszerzenie oferty edukacyjnej oraz zwiększenie jakości usług oświatowych świadczonych przez placówkę. Uczniowie otrzymają specjalistyczną pomoc, opiekę i wsparcie, które przyczyni się do wyrównania braków edukacyjnych ,rozwojowych i społecznych zwiększą się szanse na lepsze, samodzielne funkcjonowanie w społeczeństwie. Realizacja projektu wzbogaci wyposażenie szkoły w sprzęt specjalistyczny i dydaktyczny, który będzie wykorzystywany w dalszej pracy z uczniami. Nauczyciele poszerzą swój warsztat pracy
Celem głównym projektu jest:
Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez udzielenie różnego rodzaju wsparcia na rzecz uczniów z niepełnosprawnością umysłową, napotykających na bariery o charakterze środowiskowym, ekonomicznym, geograficznym i zdrowotnym utrudniające dostęp do usług edukacyjnych oraz wdrożenie programu rozwojowego szkoły ukierunkowanego na podnoszenie jakości kształcenia.
Celami szczegółowymi projektu są:
1. Podniesienie podstawowych umiejętności szkolnych uczniów, które warunkują ich dalszą edukację (czytanie, pisanie, myślenie matematyczne) poprzez organizację zajęć wyrównawczych.
2. Podniesienie jakości i atrakcyjności kształcenia poprzez realizację 6 kół pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania i kompetencje kluczowe.
3. Zwiększenie dostępu do specjalistycznej pomocy: socjoterapeutycznej poprzez realizację zajęć grupowych, psychoterapeutycznej poprzez realizację zajęć warsztatowych oraz grupowego doradztwa zawodowego.
4. Zwiększenie dostępu do zajęć z hipoterapii, dogoterapii i infoterapii.
5. Zwiększenie dostępu do zajęć: korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć grupowych z integracji sensorycznej, indywidualnych treningów pracy mózgu z wykorzystaniem EEG Biofeedback oraz zajęć logopedycznych.
W ramach projektu organizowane są następujące zajęcia:
1. Specjalistyczne:
- Trening pracy mózgu, zajęcia z wykorzystaniem EEG Biofeedback –zajęcia mają na celu zwiększenie kontroli emocji i panowania nad własnym zachowaniem, poprawę koncentracji uwagi, obniżenie poziomu stresu, podniesienie wiary we własne siły oraz samooceny.
EEG-Biofeedback (neuroterapia) to rodzaj terapii, dzięki, której pacjent, w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych w mózgu fal, tak by mógł pracować wydajniej i szybciej. Sygnał EEG z jednego lub z dwóch punktów na głowie jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź gry wideo, puzzli, filmu DVD) i jest odzwierciedleniem stanu umysłu pacjenta. Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu, pacjent wie, kiedy np.: jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się kontrolowania reakcji własnego mózgu, a dzięki temu takiego modyfikowania jego pracy, aby funkcjonował efektywnie.
Czas trwania terapii EEGBiofeedback ustala się stosownie do wieku pacjenta i ważności problemu. -
MindWave to wszechstronne urządzenie do polepszenia kondycji psychicznej i zdolności mózgu.
Zastosowanie: urządzenie stosowane jest do ogólnego usprawniania mózgu, zawierają gry i aplikacje dla zwiększenia inteligencji, kreatywności, koncentracji, pamięci czy szybkości podejmowania prawidłowych decyzji. Stosowanie MindWave poprawia wszystkie funkcje poznawcze a zwłaszcza zdolność koncentracji, pamięci, zdolność uczenia się. Wzrasta sprawność intelektualna i psychiczna wydajność. Dzięki urządzeniu możemy pracować z problemami takimi jak ADHD, ADD ale także z osobami chorymi na stwardnienie rozsiane. MindWave przeznaczony jest dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Procyon jest to jedno z naszych najnowszych urządzeń do stymulacji audio-wizualnej AVS, które pozwoli na doświadczanie niezwykłego połączenia pełnego spektrum kolorów i światła oraz czystego dźwięku wysokiej jakości. Został stworzony jako narzędzie służące do:
Wyciszania:
w kolorach niebieskim i zielonym oraz odcieniach purpury od czasu do czasu zmieniających się by dodać odrobinę wizualnej różnorodności.
Przed zaśnięciem: podobny do programu poprzedniego z zastosowaniem wolniejszych częstotliwości. Celem tego programu jest pomoc w oczyszczeniu umysłu z niepotrzebnych myśli przed zaśnięciem.Uczenia się:
większość z tych programów opartych jest na zasadzie wprowadzenia umysłu w stan alfa theta, podczas którego mózg intensywnie chłonie informacje.Osiągania szczytowej formy (6 programów):
specjalnie dobrane częstotliwości oraz kolory wspomagają aktywizację umysłu na najwyższym poziomie, przygotowując użytkownika do wzmożonego wysiłku psychicznego oraz fizycznego (sportowcy).Odnowy energetycznej:
są to sesje, których wewnętrzne schematy zmian częstotliwości i parametrów świetlnych ulegają szybkim zmianom w celu wprowadzenia ciała i umysłu w stan gotowości podjęcia wysiłku oraz w celu szybkiego uzupełnienia energii podczas przerw w pracy lub nauce.Wizualizacji i rozrywki:
ten rodzaj sesji demonstruje estetyczne walory doznań jakie oferuje Procyon wywołując złożone wyobrażenia wizualne.
Gimnazjum
Szkoła podstawowa
2. Wyrównawcze:
- Matematyka
- Język polski
Zajęcia mają na celu uzupełnienie u uczniów braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych.
3. Kołach zainteresowań rozwijających kluczowe kompetencje:
- Kółko przyrodniczo – ekologiczne „Mali strażnicy przyrody”
- Kółko biologiczne „Klub młodego biologa”
Celem pracy obu kółek jest rozwijanie zainteresowania uczniów naukami przyrodniczymi
i wdrażanie do wykonywania doświadczeń laboratoryjnych. Zaplanowano 3 wyjazdy studyjne: do Bieszczadzkiego Parku Narodowego, Muzeum Przyrodniczego i Ośrodka Naukowo-Dydaktycznego BdPN w Ustrzykach Dolnych, Roztoczańskiego Parku Narodowego, muzeum przyrodniczego w Zwierzyńcu oraz Arboretum w Bolestraszycach.
- Kółko informatyczne „Piksel” i „Enter” – celem zajęć jest rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań informatycznych, udoskonalenie umiejętności praktycznych związanych z obsługą komputera oraz zainteresowanie uczniów nowymi technologiami. Jest to to cykl zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komputerowej: kółka informatyczne, zajęcia pogłębiające umiejętność wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej, szkolne koła na których oprócz umiejętności informatycznych uczniowie będą podnosili kompetencje językowe, uczyli się gromadzenia i selekcji informacji, kształtowali twórcze i krytyczne myślenie, rozwijali umiejętność pracy w zespole.
- Kółko taneczne – praca w zespole „Caro” ma na celu rozwijanie zdolności
i umiejętności tanecznych oraz współpracy w grupie.
- Kółko muzyczne – celem zajęć zespołu muzycznego „Luzik” jest rozwijanie zdolności muzycznych u uczniów, doskonalenie emisji głosu, rozwijanie zdolności autoprezentacji
i umiejętności wystąpień publicznych.
Do realizowania wszystkich zajęć oferowanych w projekcie zakupiony został sprzęt
i pomoce dydaktyczne, takie jak:
- tablica interaktywna ,
- Sprzęt do EEG Biofeedback,
- specjalistyczne programy do prowadzenia zajęć z logopedii
- Stroje do tańca
- Aparat fotograficzny
- materiały biurowe i piśmiennicze
- podręczniki, słowniki dla uczniów
- karty pracy dla uczniów.
- atrakcyjne pomoce dydaktyczne
- mikrofony bezprzewodowe mikroskopy, lornetki, lupy
Wszystkie materiały zakupione w ramach projektu po jego zakończeniu zostaną w placówce i będą służyć wszystkim uczniom.