SOSW

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Leżajsku

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Poznaj Polskę - Ziemia Przemyska

Przemyśl 11W czwartek 26 maja 2022 roku odbyła się jednodniowa wycieczka do odległego o 80 km od Leżajska Przemyśla , która zorganizowana została w ramach projektu „Poznaj Polskę" realizowanego przez MEiN . Udział w niej wzięły dzieci z klas I – III szkoły podstawowej.
Wjazd do miasta przywitał nas malowniczymi, gęstymi serpentynami, była to więc już pierwsza okazja do podziwiania wspaniałych przemyskich widoków.
Kierując się w stronę pierwszego punktu wycieczki – Krasiczyna mijaliśmy piękne Pogórze Przemyskie. W Krasiczynie mieliśmy możliwość poznania znanej renesansowej rezydencji magnackiej rodu Krasickich i Sapiehów. Zwiedziliśmy zamek, gdzie kiedyś po oryginalnej zachowanej posadzce stąpali goszczący w zamku polscy królowie.

Poznaliśmy i podziwialiśmy dekoracje wykonane techniką sgraffitową, które szczególnie imponująco prezentują się na wewnętrznych ścianach dziedzińca. Zamek otoczony jest jednym z najpiękniejszych parków krajobrazowych w Polsce, w którym znajduje się zaczarowane drzewo spełniające życzenia. Przewodnik opowiedział dzieciom również historię białej damy przemierzającej co noc krużganki pałacu.

Z Krasiczyna udaliśmy się do Przemyśla, który powitał nas słoneczną pogodą, dzięki czemu znane ze swej urody miasto wyglądało jeszcze piękniej. Miasto, zwane Miastem Tysiąca Zabytków położone na wzgórzu z dominującym kościołem Karmelitów Bosych z jednej strony, a Zamkiem Kazimierzowskim z drugiej strony, jest odbiciem wielowiekowej historii i swego charakteru, jako miasta pogranicza. Przemyśl to miasto kościołów i cerkwi, jest też siedzibą wielu zakonów.
Z wielkim zaciekawieniem zwiedziliśmy archikatedrę rzymskokatolicką oraz greckokatolicki sobór katedralny z zabytkowym ikonostasem. Podziwialiśmy oryginalny rynek z kocimi łbami i drzewami, fontanną z niedźwiedziem, wojakiem Szwejkiem i jego towarzyszem psem oraz starymi kamieniczkami jeszcze z XVI wieku.
Następnie spacerkiem przeszliśmy na Wzgórze Zamkowe, gdzie mięliśmy okazję poznać historię i legendy Zamku Kazimierzowskiego wzniesionego przez Kazimierza Wielkiego, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasto,
U podnóża wzgórza, niedaleko zamku czekał nas zasłużony obiad oraz nagroda w postaci popularnych i znanych w całym województwie lodów Fiore.
Humory dopisywały wszystkim wycieczkowiczom. Rozśpiewany autokar wyruszył w powrotną drogę. Zadowoleni, usatysfakcjonowani, pełni wrażeń szczęśliwie powróciliśmy do naszych domów.
Wszystkim uczestnikom wycieczki należy się pochwała za wzorowe zachowanie się w czasie wyjazdu oraz wykazanie dużego zainteresowania zwiedzaniem. Resztę niech dopowiedzą zamieszczone poniżej zdjęcia.