Szkoły
Zajęcia Rew.-Wych.
WWRD
Projekty europejskie
Erasmus C.H.A.N.G.E
Erasmus+
Comenius w ośrodku
Comenius
Gimnastyka korekcyjna
SALA GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
W sali prowadzone są zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej,której celem jest kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, eliminowanie zaburzeń w rozwoju motoryczności ogólnej sprawności dzieci.
Gimnastyka Korekcyjna
W pracy z wychowankami naszego ośrodka dużą uwagę przywiązuję się do zajęć poprawiających ich sprawność ruchową. Uczniowie z dysfunkcjami narządu ruchu, wadami postawy uczestniczą w dodatkowych zajęciach ruchowych- gimnastyce korekcyjnej. Gimnastyka korekcyjna jest częścią wychowania fizycznego, specyficzną formą ćwiczeń, w których ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane zestawy ćwiczeń są dobierane do dysfunkcji ruchu danego dziecka i mają doprowadzić do korekcji postawy ciała.
Celem zajęć jest:
1. Uświadomienie dziecku istnienia wady i wynikających stąd zagrożeń.
2. Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała
3. Wykształcenie świadomości odczuwania własnego ciała, czyli znalezienie równowagi między podświadomością a napięciem mięśniowym.
4. Wygaszanie istniejącego nawyku i wytworzenia nawyku prawidłowego.
5. Korygowanie zaburzeń statyki ciała i przeciwdziałanie ich pogłębianiu się i utrwalaniu.
6. Zwiększenie zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie lub wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych.
7. Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy w warunkach zbliżonych do życia codziennego ze zwróceniem uwagi na równomierne obciążenie stóp.
8. Podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka
Podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej dzieci uczą się wytrwałości, akceptowanie samego siebie, odpowiedzialności za siebie i innych, wzajemnej ochrony i pomocy w czasie ćwiczeń, godzenia się z porażką i cieszenia zwycięstwem.
Ćwiczenia odbywają się w nowo wyremontowanej sali. Lśniąca, drewniana podłoga, duże lustra, materace o różnej grubości, piłki rehabilitacyjne, klocki- mega bloki, rowerki, bieżnia, steppery, orbitrek oraz inne przyrządy i przybory pozwalają tak organizować zajęcia by żmudne ćwiczenia korekcyjne nie nużyły, a dzieci o rożnych możliwościach mogły poprawiać swoje zdolności ruchowe i uczyły się dbać o postawę.
Opracowała : mgr Sabina Pikor