SOSW

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Leżajsku

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image
12

Wizyta w słonecznej Bułgarii-kolejny etap realizacji projektu

bulgaria 1Rok szkolny 2017/2018 jest zarazem ostatnim w realizacji projektu „Thinking Glogally Learning Together" w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. św. J. Pawła II w Leżajsku. W celu upowszechniania i wdrażania rezultatów projektu zaplanowano wiele zadań dla kadry pedagogicznej ośrodka. Nauczyciele przeprowadzili innowacyjne lekcje i zajęcia rewalidacyjnych w oparciu o metody i techniki pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, do wdrożenia w niedalekiej przyszłości zostały zaplanowane nowe terapeutyczne oddziaływania m.in. pływanie sensoryczne.
Kolejne spotkanie w ramach realizacji projektu odbyło się w Dobricz. W dniach 15-20 października 2017r. nauczyciele wraz z Panią Dyrektor wzięli udział w szkoleniach służących uczeniu się i nauczaniu w szkole mieszczącej się w stolicy przepięknego regionu Bułgarii – Dobruzji. Szkoła im. Dr Petard Baron specjalizuje się w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, zapewnia edukację i pomoc dzieciom z miasta i regionu.


Pierwszy dzień szkolenia poświęcony był zaleceniom w żywieniu i diecie osób niepełnosprawnych, nauczyciele poznali techniki aromaterapii i wykorzystanie ziół w pracy z uczniami. Kolejny dzień był okazją do zdobycia wiedzy nt. technik pracy logopedy szkolnego w zakresie terapii mowy jak również praktycznego zastosowania metody Montessorii. Szkoła w Dobricz jest nowoczesną placówką wykorzystującą europejskie fundusze, dzięki, którym zostały utworzone Domy Chronione dla sierot z wieloraką niepełnosprawnością. W trzecim dniu odwiedziliśmy jeden z tych domów jak również wzięliśmy udział w zajęciach w ZOO. W trakcie ćwiczeń wszystkie reprezentacje z krajów europejskich sadziły drzewa upamiętniające wizytę. Ostatnim punktem programu była sesja psychologiczna tzw. „Pano picture"
Projekt umożliwia osobisty rozwój każdego z uczestników, pozwala nauczycielom biorącym w nim udział poszerzać wiedzę, poznawać inne metody i techniki pracy, dostrzegać różnice i podobieństwa a przede wszystkim pozwala unikać rutyny we własnej pracy. W trackie pobytu w Bułgarii mieliśmy okazję zwiedzić przepiękne średniowieczne miasto Balczik, ogrody botaniczne królowej Marii, jak również Pałac Exinograd znajdujący się nieopodal turystycznego miasta Warny. Bułgaria i jej kulturowe dziedzictwo robi piękne wrażenie szczególnie, że pogoda również była iście bułgarska piękne słońce i ciepło towarzyszyło nam w trakcie całego październikowego pobytu.

Opracowała:M.Pęcak

bulgaria 1 bulgaria 1
bulgaria 2 bulgaria 2
bulgaria 3 bulgaria 3


Szukaj

Pośw. sztandaru

Nad. imienia - cz. 1

Nad. imienia - cz. 2

Nad. imienia - cz. 3

Pokaz SOSW

Nasz kanał Youtube

6-latki w szkole

Pozostałe

Analiza egzaminów