SOSW

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Leżajsku

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Kraków – nasze dziedzictwo kulturowe. Wycieczka szkolna.

Kraków 4Wycieczki szkolne to zawsze wielka radość dla uczniów. Nie tylko bawią i uczą, ale też pozwalają na urozmaicenie nauki oraz oderwanie się od szkolnej ławki. W dniu 03.06.2022 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w jednodniowej wycieczce do Krakowa. Celem wycieczki było poznanie zabytków i historii Krakowa, o których rozmawialiśmy na lekcjach historii w ramach realizacji programu „Pielęgnujemy nasze dziedzictwo kulturowe". O godzinie 9 rano, gdy inni uczniowie rozpoczynali lekcje w szkole, my wyruszyliśmy w podróż pociągiem. Był to dla naszej grupy całkiem nowy sposób podróżowania. Większość uczniów nie miała możliwości odwiedzenia Krakowa . Pierwszym etapem naszego zwiedzania była Brama Floriańska, dawna brama miejska z basztą, którą uroczyście weszliśmy do Starego Miasta. Idąc ulicą Floriańską minęliśmy dom Jana Matejki, w którym żył i tworzył nasz wieki polski malarz historyczny.

Następnie udaliśmy się na Rynek Główny pod pomnik Adama Mickiewicza. Tuż obok zwiedziliśmy Kościół Mariacki, gdzie udało nam się wysłuchać hejnału granego po 48 razy w ciągu doby. Przechodząc przez Sukiennice zakupiliśmy piękne pamiątki, które będą przypominały nam pobyt w Krakowie. Etapem kończącym zwiedzanie Rynku był wspólny posiłek i chwila oddechu. Po krótkim odpoczynku wszyscy udaliśmy się ulicą Grodzką na Wzgórze Wawelskie , gdzie o godzinie 14 spotkaliśmy się z miłą Panią przewodnik. Na arkadowym dziedzińcu usłyszeliśmy interesującą historię zamku, zwiedziliśmy wspaniałe komnaty królewskie i wysłuchaliśmy historii wzgórza wawelskiego od czasów utraty niepodległości w 1795 roku do czasów współczesnych. Działająca na naszą wyobraźnię wystawa „Wawel Odzyskany" w bardzo atrakcyjny sposób przybliżyła nam skomplikowane dzieje wzgórza wawelskiego. Następnie zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu, a w niej krypty grobowe oraz dzwonnicę wraz z 11 tonowym dzwonem Zygmunta ufundowanym przez króla Zygmunta I Starego i nazwanym na jego cześć. Wracając w kierunku Rynku odwiedziliśmy Pałac Arcybiskupów Krakowskich ze słynnym "oknem papieskim". Na zakończenie odwiedziliśmy Barbakan i pomnik Jana Matejki umieszczony nieopodal. Zmęczeni udaliśmy się w podróż powrotną, umawiając się na kontynuację naszej historycznej wędrówki we wrześniu w nowym roku szkolnym. Wycieczka – chociaż jednodniowa – dała nam wiele radości i pewien zastrzyk wiedzy. Była ona dla nas dużym przeżyciem. Wyjazd ten okazał się piękną lekcją historii Polski. Nauka w takiej formie pozwoliła nam w łatwiejszy i ciekawszy sposób przyswoić sobie wiele informacji historycznych. Przekonaliśmy się, że w sposób ciekawy i przyjemny możemy wzbogacać naszą wiedzę.