SOSW

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Leżajsku

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

"Kto chce poznać duszę Polski – niech jej szuka w Krakowie" Wilhelm Feldman

zoo5

Z wizytą w grodzie Kraka i Wandy. Wczesnym rankiem - 14 czerwca 2018 roku 36 osobowa grupa uczniów naszego ośrodka pod opieką nauczycieli wyruszyła na wycieczkę do królewskiego Krakowa. Po blisko 3 godzinnej podroży dotarliśmy na miejsce, by około godz. 11.00 rozpocząć zwiedzanie ZOO.

Krakowski Ogród Zoologiczny jest mały w porównaniu z innymi ogrodami zoologicznymi w Polsce. Jego największą zaletą jest położenie. Las Wolski to naprawdę uroczy zakątek. Czysto, miło i zielono. To dobre miejsce na relaks, wypoczynek. Jest gdzie posiedzieć, odpocząć, a przede wszystkim podziwiać różnorodność gatunków zwierząt, ich wygląd, zwyczaje. Żyrafy w nowym pawilonie, uchatki, małpy, nocne zwierzęta, tygrysy, foki, zebry, ptaki, lwy, pumy i różne inne przepiękne stworzenia - czekały na nasze odwiedziny. W Mini-Zoo można było zwierząt dotknąć. Dużo emocji wzbudziło też oglądanie karmienia słoni. Przeszło 2 godziny wędrówki upłynęły bardzo szybko i sprawiły wszystkim wielką radość.
Kolejnym etapem podróży był Zamek Królewski na Wawelu. To przepełnione duchem historii miejsce, na długo pozostawi niezapomniane wrażenia, w pamięci wszystkich uczestników wyjazdu. Zwiedzanie wawelskiego wzgórza rozpoczęliśmy od słynnej Katedry, w której wydaje się czuć oddechy duchów historii, krążących nad głowami zwiedzających. Byliśmy w Krypcie Wieszczów Narodowych oraz pod Wieżą Srebrnych Dzwonów, gdzie spoczywa marszałek Józef Piłsudski i znajduje się sarkofag pary prezydenckiej.

Ze Wzgórza Wawelskiego spacerkiem powędrowaliśmy historycznymi i magicznymi uliczkami Krakowa, w stronę Rynku Głównego i najpiękniejszych zabytków Krakowa – kościoła św. Piotra i Pawła, Wieży Ratuszowej, Sukiennic, Bazyliki Mariackiej, wreszcie Bramy Floriańskiej i Barbakanu.
Kraków zawsze zachwyca, a tego dnia był wyjątkowo piękny. Wiosenna aura towarzyszyła naszej wędrówce na Kopiec Kościuszki. Znajduje się on na Wzgórzu bł. Bronisławy w zachodniej części Krakowa na terenie dzielnicy administracyjnej Zwierzyniec, nieopodal Błoń nad którymi góruje jego sylweta. Ze szczytu Kopca rozpościera się piękna panorama okolicy, a u jego stóp znajduje się muzeum,
w którym zwiedziliśmy m.in.: Wystawę Figur Woskowych i Muzeum Kościuszkowskie. Był to już niestety ostatni punkt naszej wycieczki. Wracaliśmy do autokaru bardzo niechętnie, bo wyjazd chociaż jednodniowy był bardzo udany, stanowczo minął zbyt szybko.

Opr. E. Dąbrowska – Rutowicz, G. Wanat.

zoo1 zoo1
zoo9 zoo9

Szukaj

Gościmy

Odwiedza nas 53 gości oraz 0 użytkowników.