SOSW

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Leżajsku

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

,,Ojcze Święty - Janie Pawle II w tym roku też nie zawiedliśmy”

czestochowa 8W dniach 9 – 11 października 2018 r. wraz z uczniami, nauczycielami i rodzicami uczestniczyliśmy w wycieczce, pielgrzymce do Krakowa i Częstochowy. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Kraków, dreptając ścieżkami historii i królów poznaliśmy to piękne miasto. W krakowskim Teatrze Bagatela obejrzeliśmy spektakl ,,Tajemniczy Ogród". Wielkie uśmiechy i wypieki na twarzach wszystkich pokazywały, iż przedstawienie bardzo się nam podobało. Na wieczór pojechaliśmy do Częstochowy, gdzie po zakwaterowaniu poszliśmy na wieczorny Apel Jasnogórski. Część młodszych zmęczonych podróżników została z opiekunami, by móc się zregenerować. Drugiego dnia wyjazdu zwiedzaliśmy z przewodnikiem Jasną Górę, poznając zakamarki i tajemnice tego miejsca. W skarbcu podziwialiśmy piękną biżuterię, różańce znanych ludzi czy szaty z drogocennymi kamieniami, a w sali pełnej sztandarów usłyszeliśmy o historiach, jakie wydarzyły się na Jasnej Górze i poznaliśmy tajemnice obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Po zwiedzaniu przeszliśmy wzdłuż wałów jasnogórskich, gdzie modliliśmy się przy kamiennych stacjach pokazujących Tajemnice Różańca.

Uczniowie wykazali się dużą wiedzą o życiu Pana Jezusa, odpowiadali bezbłędnie na pytania pani Izy. Piękny czas wspólnej modlitwy, jesienne kolorowe liście, promienie słoneczne sprawiły, że na długo zapamiętamy tą chwilę. Wieczorem całą grupą udaliśmy się do Kaplicy Pani Jasnogórskiej na oficjalne rozpoczęcie naszej XVIII Ogólnopolskiej Pielgrzymki Rodziny Szkół im. św. Jana Pawła II. Pieśń ,,Barka" i Apel Jasnogórski śpiewane z ogromem dzieci i młodzieży przybyłych do kaplicy brzmiały pięknie. Trzeciego dnia tradycyjnie powitaliśmy Matkę Bożą porannymi modlitwami o 6 rano i podziwialiśmy piękny moment odsłonięcia obrazu w kaplicy. Potem była wspólna Eucharystia. I tu ciekawostka, w tym roku wzięliśmy nasz sztandar szkolny wraz z pocztem sztandarowym. Elegancko ustawiona delegacja naszych uczniów, wzdłuż ołtarza, pośród kilkudziesięciu innych sztandarów wyglądała dumnie, dostojnie i pięknie. Na początku Mszy Świętej przedstawiciele 150 szkół wypuścili w niebo balony z intencją do Ojca Świętego, z modlitewnym westchnieniem i obietnicą. Nasz balon też poszybował ku górze. Widok magiczny - setki baloników w papieskich barwach na tle błękitu nieba. Ważne jest jeszcze jedno, biskup prowadzący Eucharystię wspomniał, iż było nas ok. 14 tyś. pielgrzymów, daliśmy piękne i szczere świadectwo, że Ojciec Święty jest nam bliski. Zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy do Leżajska, zostały nam zdjęcia, wspomnienia i miła myśl, że powierzyliśmy Matce Jasnogórskiej całą społeczność szkolną w zamówionej intencji modlitewnej.
W imieniu opiekunów: A. Szpila, I. Wańczycka – Kocój, A. Brzuzan i A. Bańka chcę wyrazić podziw i podziękowanie uczniom za całą atmosferę wyjazdu, wzorowe zachowanie oraz zaangażowanie, chwile śmiechu, ale i zadumy. Wyjazd nie mógłby się odbyć, gdyby nie pomoc: Dyrekcji Ośrodka, życzliwych Sponsorów, Stowarzyszenia ,,Nie dzieli nas nic" – Dziękujemy. Ojcze Święty Janie Pawle II wspieraj nas i pomagaj, miej w opiece, byśmy za rok mogli znowu przyjechać i oddać Ci cześć.

czestochowa 1 czestochowa 1

/opr. A. Bańka/

Szukaj

Gościmy

Odwiedza nas 36 gości oraz 2 użytkowników.